Publikationen in Fachzeitschriften (peer review)
Koch, T., Viererbl, B., Beckert, J., & Keilmann, J. (2024). CSR in times of crises. Why CSR activities can be both a blessing and burden during an organizational crisis. Journal of Communication Management, 28(3), 442–458. https://doi.org/10.1108/JCOM-09-2023-0095
Keilmann, J., & Koch, T. (2024). When Environmental Claims are Empty Promises: How Greenwashing Affects Corporate Reputation and Credibility. Environmental Communication, 18(3), 266–284.
https://doi.org/10.1080/17524032.2023.2267782
Präsentationen
2025
Beckert, J., Keilmann, J., Borchers, N., Koch, E. (2025, June). Half the truth is still a lie? Perceptions of one-sided vs. two-sided transparency cues in green CSR messages and their effects on corporate image. 75th Annual Conference of the International Communication Association (ICA), Denver, Colorado, USA.
Jakob, A., Keilmann, J., Fawzi, N., Löb, C. & Zerback, T. (2025, June). Deceptive Distributions? (Mis)Perceived Polarization in the Climate Mitigation Debate from the Perspective of Citizens, Journalists and Politicians. 75th Annual Conference of the International Communication Association (ICA), Denver, Colorado, USA.
Fawzi, N., Hüter, C., Stegmann, D., Jakob, A. & Keilmann, J. (2025, June). The media as defenders of democracy? Comparing citizens’, politicians’ and journalists’ perceptions of pro-democratic journalistic role conceptions and performances. 75th Annual Conference of the International Communication Association (ICA), Denver, Colorado, USA.
Keilmann, J., Jakob, A., & Fawzi, N. (2025, March). Sachlich oder aktivistisch? Oder aktivistisch, weil die Sachlage es fordert? Rollenerwartungen und -bewertungen von Bürger:innen und Journalist:innen hinsichtlich (falscher) Ausgewogenheit, Weight of Evidence und Aktivismus in der journalistischen Klimaberichterstattung. 70. Jahrestagung der DGPuK, Berlin, Germany.
Beckert, J., Keilmann, J., & Koch, E. (2025, March). Wer A sagt, muss auch B sagen? Eine Studie zur Wirkung von einseitigen und zweiseitigen Transparenzhinweisen in grünen Unternehmensbotschaften und der moderierenden Rolle von Persuasionswissen. 70. Jahrestagung der DGPuK, Berlin, Germany.
Jakob, A., Keilmann, J., Fawzi, N., & Zerback, T. (2025, March). Illusionen der Spaltung? (Falsche) Polarisierungswahrnehmungen in der Klimaschutz-Debatte aus Perspektive der Bevölkerung sowie medialer und politischer Eliten. 70. Jahrestagung der DGPuK, Berlin, Germany. [Beste Tagungseinreichung]
Keilmann, J. (2025, January). Sagen, was ist, oder tun, was getan werden muss? Ein Experiment zur Wirkung aktivistischer Klimaberichterstattung auf ihre wahrgenommene Glaubwürdigkeit und intendierte politische Partizipation. Jahrestagung der DGPuK-Fachgruppe Rezeptions- und Wirkungsforschung, Bamberg, Germany.
Koch, T., & Keilmann, J. (2025, January). 50 Shades of Green. Wie bereits minimale Formen von Greenwashing die Wahrnehmung von Unternehmen negativ beeinflussen können. Jahrestagung der DGPuK-Fachgruppe Rezeptions- und Wirkungsforschung, Bamberg, Germany.
2024
Keilmann, J., & Koch, T. (2024, September). Little white (or rather green) lies. The impact of minor forms of greenwashing on corporate reputation and credibility. 10th European Communication Conference of the European Communication Research and Education Association (ECREA), Ljubljana, Slovenia.
Keilmann, J., & Koch, T. (2024, September). Green disguise. Greenwashing’s detrimental impact on corporate perception and the interplay of perceived motives, skepticism, and authenticity. EUPRERA Annual Congress, Bucharest, Romania.
2023
Keilmann J. (2023, September). Verwaschene Verantwortung? Greenwashing und seine Folgen für Unternehmen. 20. Kommunikationskongress (KKongress), Berlin, Germany.
Keilmann, J., & Koch, T. (2023, May). Greenwashing. Defining and explaining a blurred concept from the recipient’s perspective. 73rd Annual Conference of the International Communication Association (ICA), Toronto, Ontario, Canada.